Pemilik Blog

Pemilik Blog
Ust Kama (PerenungLangit)

TAQWIM HIJRI

Waktu Malaysia

WAKTU SOLAT

TEACHERS ONLINE

IDME E-OPERASI SPLKM HRMIS EHASIL PenyataGaji apdm NKRA(KEBERHASILAN) FROG VLE Pajsk

PDPR 2021

Blog PDPR PDPR Kedah SpKedah Hantar RPH SKSS

LAMAN ARAB

AL_QARADHAWI Al-Meshkat Islamweb Islam Online LiveIslam Soidul Fawaid Toriqul Islam Al-Islam Islamqa Multaqa Ahlul Hadis Toriqut Taubah Zadul Ma'ad Mausu'ah Al-I'jaz Al-Ilmi Nidaul Iman Lahaonline Sahab.net Al-Sunnah.com Al-Sunnah.com

PORTAL PILIHAN

AKSESORI

Facebook BOX.NET Youtube Imageshack Babylon translation Merriam Webster Online Kamus Online Bahasa Arab Online Dictionary: English-Malay Ujia Kecepatan Menaip Mediafire Rapidshare 4Shared Ziddu Slide Filehippo 2Shared 2Shared PDFChaser MIXPOD Al-Ma'ani EVERNOTE BOX.NET Photobucket Photobucket Photobucket Unit Coverter

Rujukan

ALHAMDULILLAH...MASYA ALLAH

February 5, 2009

اصبحنا و اصبح الملك لله الواحد القهار
YAB Mohd Nizar Jamaluddin menjawab ketika ditanya oleh para wartawan tentang perkembangan selepas beliau bertemu Sultan Perak.
"Alhamdulillah...masya Allah...", demikian dia menjawab rasa ingin tahu para wartawan mengenai reaksinya terhadap perkembangan mutakhir yang menimpa kerajaan pimpinannya.
Itulah jawapan orang yang memahami kuasa Allah dalam mentakdirkan sesuatu mengikut kehendaknya. Memperolehi sebuah pemerintahan bukan satu yang perlu dibanggakan kerana ia datang bersama beban amanah yang amat berat. Pemimpin yang takutkan Allah akan merasa kepimpinan yang dipegangnya sebagai amanah dan tanggungjawab yang meletakkannya di jurang  neraka.
Bagi sesetengah yang lain pula, berhempas pulas mendapat jawatan pemimpin kerana ia jalan menuju kemegahan dan kekayaan. Biarpun jalan menuju kepimpinan itu menempa jalan yang tidak bermaruah dan penuh dengan tipu daya.
Para pemburu yang menagih jawatan kepimpinan perlu ingat bahawa kerajaan langit dan bumi adalah milik Allah swt. Dia menganugerahkannya kepada sesiapa yang Dia kehendaki.

يعز من يشـــــاء ويذل من يشـــاء

0 comments:

Post a Comment