Pemilik Blog

Pemilik Blog
Ust Kama (PerenungLangit)

TAQWIM HIJRI

Waktu Malaysia

WAKTU SOLAT

TEACHERS ONLINE

IDME E-OPERASI SPLKM HRMIS EHASIL PenyataGaji apdm NKRA(KEBERHASILAN) FROG VLE Pajsk

PDPR 2021

Blog PDPR PDPR Kedah SpKedah Hantar RPH SKSS

LAMAN ARAB

AL_QARADHAWI Al-Meshkat Islamweb Islam Online LiveIslam Soidul Fawaid Toriqul Islam Al-Islam Islamqa Multaqa Ahlul Hadis Toriqut Taubah Zadul Ma'ad Mausu'ah Al-I'jaz Al-Ilmi Nidaul Iman Lahaonline Sahab.net Al-Sunnah.com Al-Sunnah.com

PORTAL PILIHAN

AKSESORI

Facebook BOX.NET Youtube Imageshack Babylon translation Merriam Webster Online Kamus Online Bahasa Arab Online Dictionary: English-Malay Ujia Kecepatan Menaip Mediafire Rapidshare 4Shared Ziddu Slide Filehippo 2Shared 2Shared PDFChaser MIXPOD Al-Ma'ani EVERNOTE BOX.NET Photobucket Photobucket Photobucket Unit Coverter

Rujukan

Ketika syaitan lari terbirit-birit

February 6, 2011


Hosni Mubarak, kini kehilangan sokongan para walinya. Demikianlah orang yang berwalikan selain Allah SWT, akan tiba masanya dia tergapai mencari tempat bergayut. Itulah wali yang menjadi dambaan jiwanya pada satu episod hidupnya. Namun, wali-wali selain Allah, tidak akan dapat menyelamatkannya di saat mana ia amat diperlukan. 

Selama lebih 30 tahun, kekuasan Hosni Mubarak disokong oleh tentera Mesir. Kini, petanda bahawa tentera Mesir tidak lagi mahu menyokongnya kian terserlah. Dalam menangani kebangkitan rakyat Mesir menentang Hosni Mubarak, tentera mengambil jalan lebih santun dan tidak mengerasi rakyat dengan tindakan bersenjata. Negara-negara kafir yang selama ini teman akrab Hosni Mubarak kian menjauhi diri mereka. 

Sesungguhnya Hosni telah hilang kebaikannya. Mubarak telah sirna keberkatannya.

Jenayah Hosni kepada Mesir dan Islam sama sederet dengan jenayah Raja Farouk yang telah hancur dimamah cacing dan mungkin sedang berdepan persoalan berat dalam kubur mengenai kepimpinan bengkok yang dibawanya semasa hayat. Al-Imam As-Syahid Hasan Al-Banna yang juga telah berpulang kepada "Rabnya" dengan meninggalkan haruman darah dan nama bertinta emas, menjadi suri teladan kepada penerus gerakan Islam seantero dunia, kini di negeri yang sama dengan Raja Farouk. Negeri barzakh. Sementara Raja Farouk meninggalkan hembusan nafas hanyir dan nama bertinta darah merah para syuhada. Berhitunglah di sana. Dengan apa akan dibayar segala kekejaman buat Imam As-Syahid Hasan Al-Banna yang mati terbunuh angkara tembakan polis rahsia yang meurut telunjuknya?

Ketika pemerintahan raja Farouk tumbang menyembah bumi, bangkit pemerintahan ketenteraan di bawah Muhammad Naguib dan kemudian digantikan dengan  Gamal Abdul Nasser. Gamal Andul Naseer telah melumuri tangannya dengan darah para pejuang Ikhwanul Muslimin. Sayyed Qutb dan Ali Audah  adalh dua orang tokoh besar Ikhwanul Muslimin yang menemui tali gantung di bawah pemerintahan kejam Gamal Abdul Nasser. Ramai lagi tokoh dan anggota Ikhwan yang dibunuh, dipenjarakan dan dihilangkan dari muka bumi tanpa nesan.  Mereka yang terkorban mendapat kemuliaan syahid.

Sekejam mana Gamal Abdul Naseer, kini dia juga telah mati dan berada di negeri yang sama dengan mereka yang dibunuh syahid olehnya. Kini, rasailah penyesalan dan tunggulah hari perhitungan di hari penghisaban. Dengan apa hendak dibayar segala kekejama ke atas insan-insan pejuang yang dikasihi Allah tersebut?

Kemudian, Mesir mendapat Anwar Saadat sebagai pemimpinnya. Beliau juga menodai lembaran kepimpinannya dengan kekejaman dan pengkhianatan terhadap Islam kerana bersahabat dengan Israil. Pemimpin sebuah negeri umat Islam yang besar dan bertuah, menjadi budak suruhan negera barat, khususnya Amerika Syarikat. Allah membunuhnya di tangan seorang tentera biasa Mesir bernama Khaled Islambouli.

Timbalan Presiden Anwar Saadat yang bernama Hosni Mubarak menggantikannya. Pemerintahan Hosni Mubarak tidak berbeza dengan pendahulunya. Derita rakyat Mesir belum juga berakhir. Kebanggaan yang diharapkan daripada kepimpinan yang menegakkan Syariat Allah dan amanah terhadap harta rakyat masih menjadi igauan, khusunya di kalangan anggota gerakan Islam Ikhwanul Muslimin. Sudah lebih 30 tahun Hosni Mubarak terpacak di atas piramid negeri Mesir mengungkapkan kalam durjana sang Firaun "ana rabbukumul a'la". Kini, sampainya waktunya Allah SWT menentukan pusingannya.Yang berkuasa pasti jatuh. 

Kebatilan itu mungkin lama tetapi ia tidak akan kekal. Kebenaran itu mungkin lemah tetapi ia pasti menang. Inilah keyakinan dan inilah sunnatullah.

Ketika kebatilan telah tewas syaitan-syaitan yang menompang bebannya pun lari terbirit-birit. Sebelum perang Badar berlaku, tentera musyrikin Makkah dimotivasikan dan dijanjikan kemenangan oleh syaitan yang menjelma sebagai manusia di kalangan mereka. Saat peperangan berlangsung, syaitan itu ikut serta dan menjelma dalam rupa Suraqah bin Malik. Namun, ketika tentera Islam mula meraih kemenangan, syaitan itupun lari terbirit-birit.

Seseorang yang semasa hidupnya memiliki kemegahann dunia hasil ilmu syaitan yang dipelajarinya ada titik kesudahannya. Berapa lama seorang yang memiliki ilmu kebal akan kebal? Berapa lama perempuan yang kelihatan cantik kerana memakai susuk akan kekal cantik? Dan berapa lama seorang yang membela hantu raya boleh berbangga dengan khadamnya si hantu raya itu?

Pada saat datangnya sakratul maut, larilah syaitan yang menompang kemegahan duniawinya itu. Lari terbirit-birit. Saat itulah tidak berguna segala wali selain Allah. Allahu Akbar. 

Malanglah mereka yang selama hidupnya bergantung kepada selain Allah. Semua itu bukan kawan yang setia. Lihatlah bagaimana nasib presiden Tunisia, Zine El Abidine Ben Ali. Semua syaitan telah lari terbirit-birit. Tunggu dan lihat pula bagaimana nasib Hosni Mubarak. Syaitan-syaitannya sedang luruh satu demi satu. Demikian akan menyusul pemimpin-pemimpin Arab yang lain. Mereka yang menegakkan kekuasaan dengan bantuan syaitan-syaitan dari kalangan manusia dan jin.

Itulah pengajaran berguna buat para pemimpin di sebuah negara tumpah darahku bernama Malaysia. Saat kejatuhan sudah di ambang mata, tiada guna kembali menjanjikan amanah. Tiada guna kembali mendakwa mampu menegakkan syariat Allah. Dua bekalan kepimpinan ini (Al-Qowiyyul Amin) hanya boleh dibuktikan sementara kekuasaan masih teguh selesa. Saat kegoncangan telah datang, terimalah kehancuran dan Allah tidak miskin untuk menggantikan penerus yang melangsungkan takdirnya. Dialah zuljalali wal ikram. Pemilik kekuasaan di langit dan bumi. Dia mentakdirkan segalanya!

Ya Allah...berikan kekuasaan kepada orang yang kau cintai. Hampirkan hari-hari kemenangan buat agamamu!


0 comments:

Post a Comment