Pemilik Blog

Pemilik Blog
Ust Kama (PerenungLangit)

TAQWIM HIJRI


Waktu Malaysia

TUKAR PASWORD YES

Sinar Harian

LOGIN AKAUN YES

Sinar Harian

e-Operasi

Sinar Harian

LOGIN SPLG

Sinar Harian

SAPS NKRA

Sinar Harian

HRMIS

Sinar Harian

APDM

Sinar Harian

e-Penyata Gaji

Sinar Harian

LAMAN ARAB

AL_QARADHAWI Al-Meshkat Islamweb Islam Online LiveIslam Soidul Fawaid Toriqul Islam Al-Islam Islamqa Multaqa Ahlul Hadis Toriqut Taubah Zadul Ma'ad Mausu'ah Al-I'jaz Al-Ilmi Nidaul Iman Lahaonline Sahab.net Al-Sunnah.com Al-Sunnah.com

PORTAL PILIHAN

AKSESORI

Facebook BOX.NET Youtube Imageshack Babylon translation Merriam Webster Online Kamus Online Bahasa Arab Online Dictionary: English-Malay Ujia Kecepatan Menaip Mediafire Rapidshare 4Shared Ziddu Slide Filehippo 2Shared 2Shared PDFChaser MIXPOD Al-Ma'ani EVERNOTE BOX.NET Photobucket

Rujukan

Menunggu kerajaan batu dan pokok kayu

June 5, 2010

Sabda Rasulullah SAW:


 ‏لا تقوم الساعة حتى يقاتل المسلمون ‏‏ اليهود ‏ ‏فيقتلهم المسلمون حتى يختبئ اليهودي من وراء الحجر والشجر فيقول الحجر أو الشجر يا مسلم يا عبد الله هذا يهودي خلفي فتعال فاقتله إلا ‏‏ الغرقد ‏ ‏فإنه من شجر ‏‏ اليهود
“Tidak akan berlaku Qiamat sehingga orang-orang Islam akan memerangi Yahudi lalu orang-orang Islam akan membunuh Yahudi sehingga apabila seorang Yahudi bersembunyi di belakang batu dan pokok maka batu dan pokok itu akan berkata: Wahai orang Islam,  wahai hamba Allah! Ini dia Yahudi di belakangku, kemarilah dan bunuhlah dia melainkan pohon gharqad (yang akan melindungi Yahudi), maka sesungguhnya ia adalah pohon Yahudi”.


(Hadis Riwayat Syaikhan)

Pokok gharqad banyak ditanam di tanah Palestin yang dirampas Yahudi Zionis.

Ketika Yahudi Zionis membunuh rakyat Palestin demi melancarkan agenda perluasan wilayah kekuasaannya, banyak negara di dunia mengambil sikap berdiam diri. Tak kira negara bukan Islam maupun negara umat Islam. Negara yang paling kuat membela Yahudi Zionis itu ialah Amerika Syarikat. 


Itulah negara gharqad yang terbesar. 

Malangnya, negara-negara ummat Islam yang dipimpin  oleh para pemimpin gharqad mengambil pendekatan mengikut kehendak Amerika Syarikat. Biarpun ada suara-suara retorik para pemimpin tersebut, telunjuknya lurus kelinking berkait. 

Negara gharqad diperintah oleh pemimpin-pemimpin gharqad.

Negara dan pemimpin itu lebih hina daripada batu-batu dan pokok kayu yang punya sensitiviti terhadap Yahudi Zionis sebagaimana digambarkan dalam hadis. 

Negara Mesir dan pemimpinnya adalah gharqad!
Negara Jordan dan pemimpinnya adalah gharqad!
Negara Syria dan pemimpinnya adalah gharqad!
Negara Lubnan dan pemimpinnya adalah gharqad!
Negara Arab Saudi dan pemimpinnya adalah gharqad!
Negara-negara ummat Islam rata-rata pemimpinnya gharqad.

Mana negara ummat Islam dalam dunia ini yang pemimpinnya berani menjadi batu dan pokok kayu kayan? 


Turki, Iran, Iraq, Sudan, Libya, Algeria,  Pakistan, Indonesia, Malaysia dan puluhan negara ummat Islam yang diperintah oleh pemimpin yang mengaku Islam, semuanya negara gharqad yang diperintah oleh pemimpin gharqad belaka.

Batu dan pokok kayu lebih mulia dan terhormat daripada sebuah negara dan pemimpin gharqad!

Kita menantinya lahirnya negara batu dan pokok kayu. Kita menunggu hadirnya pemimpin batu dan pokok kayu! Itu lebih baik daripada negara berdaulat dan pemimpin manusia tetapi gharqad!

0 comments:

Post a Comment