Pemilik Blog

Pemilik Blog
Ust Kama (PerenungLangit)

TAQWIM HIJRI

Waktu Malaysia

WAKTU SOLAT

TEACHERS ONLINE

IDME E-OPERASI SPLKM HRMIS EHASIL PenyataGaji apdm NKRA(KEBERHASILAN) FROG VLE Pajsk

PDPR 2021

Blog PDPR PDPR Kedah SpKedah Hantar RPH SKSS

LAMAN ARAB

AL_QARADHAWI Al-Meshkat Islamweb Islam Online LiveIslam Soidul Fawaid Toriqul Islam Al-Islam Islamqa Multaqa Ahlul Hadis Toriqut Taubah Zadul Ma'ad Mausu'ah Al-I'jaz Al-Ilmi Nidaul Iman Lahaonline Sahab.net Al-Sunnah.com Al-Sunnah.com

PORTAL PILIHAN

AKSESORI

Facebook BOX.NET Youtube Imageshack Babylon translation Merriam Webster Online Kamus Online Bahasa Arab Online Dictionary: English-Malay Ujia Kecepatan Menaip Mediafire Rapidshare 4Shared Ziddu Slide Filehippo 2Shared 2Shared PDFChaser MIXPOD Al-Ma'ani EVERNOTE BOX.NET Photobucket Photobucket Photobucket Unit Coverter

Rujukan

Sandakan kaya sumber tangkapan laut

July 30, 2008

Sandakan, sebuah daerah di sebelah pantai timur Sabah terkenal dengan limpahan hasil laut. Hasil tangkapan laut yang diusahakan oleh nelayan pantai sekitar Sandakan mencurah-curah membekalkan sumber makanan laut untuk Sandakan dan daerah-daerah lain seluruh Sabah. Antara hasil tangkapan di Sandakan ada yang diekspot ke ibu negeri, Kota Kinabalu, malahan ada yang dihantar hingga ke Labuan.


Membeli belah sumber laut di Sandakan, anda akan menemui harga yang cukup menarik, namun…apabila sudah dimasak di restaurant , harganya menjadi mahal. Kekadang lebih mahal dari makanan di Kuala Lumpur.


Bagi yang pertama kali tiba di Sandakan, ingin merasakan ikan segar, datanglah ke Pasar Besar Sandakan seawal subuh, dipinggir laut bersebelan pasar ikan-ikan segar dilonggokkan untuk diraih oleh peraih. Selepas ikan dibeli oleh para peraih, anda tidak akan mendapat harga yang istemewa lagi.


Selepas jam 2.00 petang pasar ikan BDC juga menawarkan hasil lauk terbaik dengan harga yang berpatutan. Mungkin anda boleh cuba menjengah ke pasar tamu di Tanah Merah sekitar jam 7.00 pagi setiap hari. Ikan laut yang masih menggelepar di atas meja akan anda saksikan. Barangkali sejauh anda mengembara, belum menemui di mana-mana.


abgkama
30 Jun 2008
5.06pm
Lot 268, Taman fajar.

0 comments:

Post a Comment