Pemilik Blog

Pemilik Blog
Ust Kama (PerenungLangit)

TAQWIM HIJRI

Waktu Malaysia

WAKTU SOLAT

TEACHERS ONLINE

IDME E-OPERASI SPLKM HRMIS EHASIL PenyataGaji apdm NKRA(KEBERHASILAN) FROG VLE Pajsk

PDPR 2024

Blog PDPR PDPR Kedah SpKedah Hantar RPH SKSS

LAMAN ARAB

AL_QARADHAWI Al-Meshkat Islamweb Islam Online LiveIslam Soidul Fawaid Toriqul Islam Al-Islam Islamqa Multaqa Ahlul Hadis Toriqut Taubah Zadul Ma'ad Mausu'ah Al-I'jaz Al-Ilmi Nidaul Iman Lahaonline Sahab.net Al-Sunnah.com Al-Sunnah.com

PORTAL PILIHAN

AKSESORI

Facebook BOX.NET Youtube Imageshack Babylon translation Merriam Webster Online Kamus Online Bahasa Arab Online Dictionary: English-Malay Ujia Kecepatan Menaip Mediafire Rapidshare 4Shared Ziddu Slide Filehippo 2Shared 2Shared PDFChaser MIXPOD Al-Ma'ani EVERNOTE BOX.NET Photobucket Photobucket Photobucket Unit Coverter

Rujukan

Sabarlah wahai penduduk Gaza...

January 12, 2009

Ketika mana Rasulullah melihat keluarga Yasir disiksa kerana mempertahankan keimanan mereka, maka Rasulullahpun mengungkapkan kata-kata pujukan yang hingga hari ini terngiang-ngiang di telinga para pejuang yang mempertahankan agama:

صبرا آل ياسر إن موعدكم الجنه

"Bersabarlah wahai keluarga Yasir, sesungguhnya janji untuk kamu adalah syurga".


Pada hari ini kita menyaksikan penduduk Gaza dikepung oleh Zionis dengan segala kekuatannya. Mereka bagai dipenjarakan di satu bandar lalu dibantai semahu-mahunya oleh Yahudi itu. Sehingga saat aku menulis ini, jumlah yang gugur syahid telah menjangkau 900 dan kira-kira 4100 lagi luka cedera. Kebanyakannya adalah orang awam yang tidak berdaya.

Air mata telah tandus, kecamuk resah dalam jiwa dengan segala api kemarahan dan kebencian kepada kekejaman Yahudi ini sudah sampai kemucaknya, namun ia hanya mampu tergapai-gapai keletihan. Apa yang mampu dibuat untuk menghentikan kekejaman ini?Hari demi hari nyawa penduduk Gaza tetap melayang.

Aku sudah letih mengharapkan kekalahan yahudi. Letih memikirkan solidariti ummah yang goyah. Letih menjadi sebahagian dari buih-buih yang banyak.Aku tak mampu lagi mengutuk kedungguan Arab yang tak mampu berbuat apa-apa. Mereka lebih dekat dengan penduduk Palastin dari segi tempat dan darah keturunan bangsa. Namun mereka hanya melihat dengan mata terbeliak saudara sebangsa bermandi darah saban hari.

Aku malu untuk menulis tentang lain-lain dalam keadaan penduduk Gaza sedang berpalit derita. Segala yang lain menjadi kecil dan sepele ketika berhadapan dengan isu Gaza ini.


Semoga, sebagaimana derita penduduk Gaza, Yahudi juga menderita. Firman Allah SWT:

إن يمسسكم قرح فقد مس القوم قرح مثله وتلك الأيام نداولها بين الناس وليعلم الله الذين آمنوا ويتخذ منكم شهداء والله لا يحب الظالمين

"Jika kamu ditimpa kesakitan maka sesungguhnya kaum tersebut juga menanggung kesakitan seperti yang kamu deritai. Demikianlah hari-hari yang kami silih gantikan antara manusia supaya Allah mengenatahui orang yang benar-benar beriman di kalangan kamu dan supaya dia memilih yang gugur shahid di kalangan kamu dan ingatlah, Allah tidak suka orang yang zalim."


Bersabarlah wahai penduduk Gaza...sesungguhnya kamu dijanjikan syurga.


Itulah kata-kata yang mampu kuungkapkan buat saudara-saudaraku di Gaza.
اللهم انصرهم على اليهود الكفره
اعداء الدين
اللهم ثبت اقدام
اهل غزه وفلسطين
اللهم انصرالاسلام واعز المسلمين
اللهم زلزل الارض من تحت اليهود

0 comments:

Post a Comment