Pemilik Blog

Pemilik Blog
Ust Kama (PerenungLangit)

TAQWIM HIJRI

Waktu Malaysia

WAKTU SOLAT

TEACHERS ONLINE

IDME E-OPERASI SPLKM HRMIS EHASIL PenyataGaji apdm NKRA(KEBERHASILAN) FROG VLE Pajsk

PDPR 2024

Blog PDPR PDPR Kedah SpKedah Hantar RPH SKSS

LAMAN ARAB

AL_QARADHAWI Al-Meshkat Islamweb Islam Online LiveIslam Soidul Fawaid Toriqul Islam Al-Islam Islamqa Multaqa Ahlul Hadis Toriqut Taubah Zadul Ma'ad Mausu'ah Al-I'jaz Al-Ilmi Nidaul Iman Lahaonline Sahab.net Al-Sunnah.com Al-Sunnah.com

PORTAL PILIHAN

AKSESORI

Facebook BOX.NET Youtube Imageshack Babylon translation Merriam Webster Online Kamus Online Bahasa Arab Online Dictionary: English-Malay Ujia Kecepatan Menaip Mediafire Rapidshare 4Shared Ziddu Slide Filehippo 2Shared 2Shared PDFChaser MIXPOD Al-Ma'ani EVERNOTE BOX.NET Photobucket Photobucket Photobucket Unit Coverter

Rujukan

Yahudi Sumber Kerosakan Agama.

September 29, 2014

Syiah memetik ajaran Yahudi lalu ahli Sunnah termakan ajaran Syiah. Benarlah bahawa ummat ini akan menciplak sunan Yahudi dan Nasrani dalam kehidupan.

Ada persamaan antara ajaran Yahudi dan Syiah dalam kepercayaan terhadap Al-Masih Al-Yahud dan Imam Mahdi.

# Al-Masih Yahudi adalah insan yang dijanjikan kemunculannya di akhir zaman menurut keyakinan Yahudi. Dia adalah dari keturunan Raja Daud.

1) Ketika munculnya Al-Masih Yahudi, ummat Yahudi akan berkumpul di tempat suci mereka, Al-Quds. Manakala menurut Syiah-Rafidhah, apabila muncul Imam Mahdi, para penyokongnya akan berkumpul di tempat suci mereka iaitu Kufah.

2) Yahudi percaya bahawa apabila Al-Masih Yahudi muncul, akan bangkit dari kubur para Yahudi yang telah mati dan mereka bergabung menjadi tentera Al-Masih Yahudi. Maka, demikian pula para Syiah percaya, bahawa bila munculnya Imam Mahdi, akan bangkit semula para Syiah yang telah mati untuk menjadi askar Imam Mahdi.

3) Yahudi percaya bahawa bila Al-Masih Yahudi muncul, mayat yang derhaka kepada ajarah Talmud akan bangkit semula dan disiksa oleh penganut Yahudi. Demikian Syiah meniru dengan mengatakan bila muncul Imam Mahdi, sahabat-sahabat nabi yang derhaka (Abu Bakar, Umar dan Uthman) akan dibangkitkan semula dan disiksa oleh tentera Al-Mahdi.

4) Yahudi percaya Al-Masih mereka akan menghukum setiap musuh Yahudi dan begitu pula Syiah percaya Al-Mahdi akan menghukum setiap musuh Syiah.

5) Yahudi percaya bila Al-Masih mereka muncul, ummat Yahudi jadi berubah jasad iaitu tinggi 200 hasta dan panjang umur mereka. Demikian pula Syiah mengatakan bahawa bila Al-Mahdi mereka muncul, seorang lelaki mereka akan diberi kekuatan 40 orang lelaki dan dia akan memijak musuh mereka serta pendengaran dan penglihatan mereka menjadi lebih tajam.

6) Yahudi percaya bila Al-Masih mereka muncul, banyak kebaikan akan diteguk oleh ummat Yahudi. Gunung ganang dikatakan mengalirkan  sungai susu buat mereka. Demikianlah pula Syiah mengatakan bahawa bila Al-Mahdi mereka muncul, Kufah akan mengalirkan sungai air dan susu untuk mereka.

7) Yahudi mengatakan Al-Masih mereka akan berperang dan menguasai 2/3 dunia. Demikian pula Al-Mahdi Syiah, dikatakan mereka akan menguasai 2/3 dunia.

8) Al-Masih Yahudi ghaib dan akan muncul ,  demikian pula kepercayaan Syiah mengenai Al-Mahdi.

Lebih mengherankan, Syiah mengatakan bahawa bila Al-Mahdi mucul, dia akan menyeru Allah dalam bahasa Ibrani, dia akan membuka kota-kota sambil membawa Tabut dan dia akan berhukum dengan hukum nabi Daud.

Melihat persamaan-persamaan tersebut, maka nyatalah bawa Syiah adalah ciplakan daripada kepercayaan Yahudi. Syiah adalah jambatan yang direntang untuk Yahudi merosakkan Islam. Kita melihat banyak dogma Yahudi menjadi pegangan Syiah.

Sementara, tanpa sedar, kita yang mengaku Ahli Sunnah Wal-Jma'ah menciplak kebiasaan Syiah. Syiah suka meratap tangis atas kematian, ramai kalangan kita menirunya. Syiah mencipta bait-bait "ar-ratha' " untuk pemimpin mereka yang mati, ramai pula kalangan kita berbuat hal yang sama. Syiah memuja kubur-kubur orang soleh mereka, mengunjunginya dan mengambil berkat daripadanya, malangnya ada pula kalangan kita menjejakinya dan menjadi ziarah kubur dan mengambil berkat daripadanya kerana kesolehan masa hidupnya.

Kekadang, kita cuba melawan Syiah dengan mencipta pula dongeng seumpama Syiah. Kita pun membuat cerita-cerita ajaib versi kita untuk menantang versi Syiah. Lihat dan bandingkan apa yang dihikayatkan tentang Nur Muhammad  dan semak pula apa yang Syiah riwayatkan tentang Nur Muhammad!.

Perhatikanlah sekeling kita. Sungguh banyak resapan Syiah sedang berdondang sayang mengasyik makhsyuk atas kita. Kita tidak mampu menghitungnya lagi. Kita berbaur dengan Syiah dari segi amalan dan kepercayaan.

Sebenarnya, manba' pertama adalah Yahudi....

0 comments:

Post a Comment