Pemilik Blog

Pemilik Blog
Ust Kama (PerenungLangit)

TAQWIM HIJRI

Waktu Malaysia

WAKTU SOLAT

TEACHERS ONLINE

IDME E-OPERASI SPLKM HRMIS EHASIL PenyataGaji apdm NKRA(KEBERHASILAN) FROG VLE Pajsk

PDPR 2024

Blog PDPR PDPR Kedah SpKedah Hantar RPH SKSS

LAMAN ARAB

AL_QARADHAWI Al-Meshkat Islamweb Islam Online LiveIslam Soidul Fawaid Toriqul Islam Al-Islam Islamqa Multaqa Ahlul Hadis Toriqut Taubah Zadul Ma'ad Mausu'ah Al-I'jaz Al-Ilmi Nidaul Iman Lahaonline Sahab.net Al-Sunnah.com Al-Sunnah.com

PORTAL PILIHAN

AKSESORI

Facebook BOX.NET Youtube Imageshack Babylon translation Merriam Webster Online Kamus Online Bahasa Arab Online Dictionary: English-Malay Ujia Kecepatan Menaip Mediafire Rapidshare 4Shared Ziddu Slide Filehippo 2Shared 2Shared PDFChaser MIXPOD Al-Ma'ani EVERNOTE BOX.NET Photobucket Photobucket Photobucket Unit Coverter

Rujukan

Melakar hidup dengan murka.

July 22, 2018

Apa nama pelajar undang-undang itu?

Asiah Abdul Jalil. Begitulah cerita hingga hari ini. Jalannya hendak jadi peguam tidak dimudahkan. Ini adalah takdir buatnya. Kalau dia mahu berusaha, berusahalah. Payah dan sukar itu datang dari Allah juga. Sebelum ini, dia menceburkan diri dalam kerja-kerja bodoh bersama peguam-peguam yang tidak punya hati nurani dan berhati busuk terhadap Zakir naik. Bersama Siti Kasim dan P Waythamoorthy memulakan prosiding undang-undang terhadap Kementerian Dalam Negeri pada 1 Mac 2017.

Saya sudah tak faham prosedur apa yang disebutnya menjadi penghalang untuk jadi peguam dan beramal dengan kepeguamannya. Namun, saya bangga dengan  Muhammad Aznel Azaharudin yang merupakan masternya yang menfailkan "kaveat"  ke atasnya. 

Asiah Jalil itu memusuhi Zakir Naik sedangkan buat ummat Islam yang mencintai Islam, Zakir Naik itu adalah sebiji mutiara bersinar yang amat berharga buat Islam. Dia jadi kebanggan ramai orang Islam. Tanpa hujah dan bukti kukuh, dia dituduh penyebar keganasan. Hanya diduga berdasarkan dendam kesumat kelompok yang bermasalah dengan tokoh-tokoh terbilang Islam.


Jika menempah jalan tanpa berkat dalam hidup, satu yang sepatutnya mudah akan jadi sukar. Percayalah wahai Asiah Abdul Jalil!

0 comments:

Post a Comment