Pemilik Blog

Pemilik Blog
Ust Kama (PerenungLangit)

TAQWIM HIJRI

Waktu Malaysia

WAKTU SOLAT

TEACHERS ONLINE

IDME E-OPERASI SPLKM HRMIS EHASIL PenyataGaji apdm NKRA(KEBERHASILAN) FROG VLE Pajsk

PDPR 2024

Blog PDPR PDPR Kedah SpKedah Hantar RPH SKSS

LAMAN ARAB

AL_QARADHAWI Al-Meshkat Islamweb Islam Online LiveIslam Soidul Fawaid Toriqul Islam Al-Islam Islamqa Multaqa Ahlul Hadis Toriqut Taubah Zadul Ma'ad Mausu'ah Al-I'jaz Al-Ilmi Nidaul Iman Lahaonline Sahab.net Al-Sunnah.com Al-Sunnah.com

PORTAL PILIHAN

AKSESORI

Facebook BOX.NET Youtube Imageshack Babylon translation Merriam Webster Online Kamus Online Bahasa Arab Online Dictionary: English-Malay Ujia Kecepatan Menaip Mediafire Rapidshare 4Shared Ziddu Slide Filehippo 2Shared 2Shared PDFChaser MIXPOD Al-Ma'ani EVERNOTE BOX.NET Photobucket Photobucket Photobucket Unit Coverter

Rujukan

Yang Paling Membenci Muslim adalah Yahudi dan Musyrik

January 16, 2009

Bumi Gaza dibom Zionis setiap hari
Dalam Sessi Daurah Al-Quran yang diadakan di Surau Al-Fajar baru-baru ini, kami membincangkan tentang sikap terhadap perkembangan terkini berkaitan pencerobohan Zionis di Gaza. Walaupun sikap ummat Islam rata-rata telah jelas, di mana-mana wujud perbahasan, perbincangan, persidangan dan apa sahaja demi memuhasabah dan membangkitkan kesedaran ummat tentang kebejatan terbaru Zionis.
Seorang ahli Daurah menyebutkan tentang kebencian Yahudi kepada muslim sebagaimana yang disaksikan di Amerika Syarikat sewaktu beliau belajar di sana. Menurutnya dalam satu acara yang disertainya, dia bertemu dan berkenalan dengan sekeluarga Yahudi. Keluarga Yahudi tersebut melayannya dengan mesra sebelum mengetahui bahawa dia adalah seorang muslim. Namun setelah mendapat tahu dia seorang muslim kerana menyahut salam seorang sahabatnya dari Turki, keluarga Yahudi tersebut mula bersikap lain dan menjauhkan diri daripadanya seolah-olah benci kepadanya.
Sesungguhnya, demikianlah sikap Yahudi sepanjang zaman kepada orang Islam. Sebab itulah Allah berfirman dalam A-Quran, Surah Al-Maidah: Ayat 82
لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا
Maksudnya: Sesungguhnya kamu dapati orang-orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik.
Kebencian Yahudi terhadap muslim ini dijelmakan dalam misi penaklukan bumi Palastin yang berlangsung sejak dahulu lagi. Telah ramai muslim Palastin yang menjadi mangsa askar-askar Zionis. Yahudi memang sombong dan angkuh dan para rabbinya bukan kalangan orang yang bertuhan. Yahudi adalah manusia yang paling cinta kepada dunia dan benci kepada akhirat.
Dalam sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah bahawa Rasulullah SAW telah bersabda:
ماخلا يهودي بمسلم قط إلا همّ بقتله
Maksudnya: "Tidak duduk berduaan seorang yahudi dengan seorang muslim melainkan si Yahudi itu menyimpan harapan untuk membunuh si Muslim".(hadis Gharib)
Kalau mahu bicara mengenai derita yang ditanggung rakyat Palastin, sudah tak terungkap lagi dengan kata-kata.
Terbaru, penyerangan ke atas Gaza adalah bukti api kebencian ini. Sememangnya Yahudi sentiasa membenci orang Islam setiap zaman. Kebencian ini hanya dapat diselesaikan mengikut cara apa yang telah nabi Muhammad selesaikan. Sejarah telah mengajar kita bagaimana nabi menguruskan permasalahan kaum-kaum Yahudi yang tinggal di Madinah.
Apa yang telah nabi lakukan kepada Yahudi Bani Nadhir, Bani Qainuqa', dan Bani Qairuzah?
Kaum lelaki mereka dihukum bunuh atau dihalau keluar dari Madinah sehingga Madinah telah bersih dari Yahudi
Maka wahai para pemimpin Islam....begitulah cara kalian memimpin ummat ini menyelesaikan persoalan Yahudi ini!

لن يصلح آخر هذه الأمة إلا بما صلح به أولها
"Tidak akan menjadi baik ummat ini melainkan dengan cara apa yang telah baik ummat ini pada awalnya".
Yahudi di Palastin perlu diperangi sehingga bumi Palastin seluruhnya kembali menjadi milik orang Islam. Inilah penawar kepada segala konflik yang berlarutan di Palastin. Sesungguhnya Yahudi tidak pernah punya negara dan mereka perlu selamanya menumpang di negara orang sebagai kaum tanpa negara. Apabila Yahudi punya negara, terjadilah apa yang sedang kita saksikan. Pembunuhan dan penindasan. Kemusnahan dan kerosakan.
Kembalikan solidariti ummat. Di bahu kalian terpikul amanah ini wahai para pemimpin Islam!

0 comments:

Post a Comment