Pemilik Blog

Pemilik Blog
Ust Kama (PerenungLangit)

TAQWIM HIJRI

Waktu Malaysia

WAKTU SOLAT

TEACHERS ONLINE

IDME E-OPERASI SPLKM HRMIS EHASIL PenyataGaji apdm NKRA(KEBERHASILAN) FROG VLE Pajsk

PDPR 2024

Blog PDPR PDPR Kedah SpKedah Hantar RPH SKSS

LAMAN ARAB

AL_QARADHAWI Al-Meshkat Islamweb Islam Online LiveIslam Soidul Fawaid Toriqul Islam Al-Islam Islamqa Multaqa Ahlul Hadis Toriqut Taubah Zadul Ma'ad Mausu'ah Al-I'jaz Al-Ilmi Nidaul Iman Lahaonline Sahab.net Al-Sunnah.com Al-Sunnah.com

PORTAL PILIHAN

AKSESORI

Facebook BOX.NET Youtube Imageshack Babylon translation Merriam Webster Online Kamus Online Bahasa Arab Online Dictionary: English-Malay Ujia Kecepatan Menaip Mediafire Rapidshare 4Shared Ziddu Slide Filehippo 2Shared 2Shared PDFChaser MIXPOD Al-Ma'ani EVERNOTE BOX.NET Photobucket Photobucket Photobucket Unit Coverter

Rujukan

Perubahan diperlukan

April 3, 2013

Hari ini Perdana Menteri Malaysia mengumumkan pembubaran parlimen. Setelah hampir dua tahun rakyat berpolimik mengenai tarikh pembubaran parlimen Malaysia, maka hari ini berlakulah apa yang diharapkan oleh sebahagian besar rakyat yang menanti hari kuasa dikembalikan kepada mereka. Mulai hari ini, tiadalah kerajaan yang menunjangi Malaysia melainkan kerajaan sementara yang kuasanya terbatas. Oleh kerana sudah menjadi amalan tradisi bahawa kerajaan sementara itu adalah kerajaan sedia ada, makateruslah lagi DS Najib Tun Abd Razak dipanggil perdana Menteri Malaysia sehinggalah satu tarikh yang tersurat.

Rakyat Malaysia pelbagai jenis. Ada yang totok menjunjung kerajaan yang sudah lebih 50 tahun memerintah Malaysia. Ada pula yang sudah sejak tradisi lagi menyokong pembangkang. Sudah tentu mereka adalah dari kalangan penyokong tegar kepada Pas dan DAP. Penyokong PKR boleh dikatakan golongan baru yang menjiwai perubahan. Sebahagian besar rakyat adalah mereka yang sentiasa berubah-ubah. Generasi muda yang pertama kali mengundi juga merupakan penentu kepada siapa yang bakal memerintah Malaysia sesudah ini.

Setelah masing-masing bekerja keras, maka biarkan rakyat yang membuat pilihan. Apapun yang lahir dari pilihan tersebut, rakyatlah yang bakal menanggungnya selama 5 tahun kemudian.Keluhan dan derita hanya akan dilayan di waktu ini. Selepas mengundi dan kemenangan sudah ditentukan, jangan mengeluh lagi.

Buatlah pilihan dengan berani. Perubahan itu, biarpun pahit, namun natijahnya baik. Dunia sentiasa berubah, masakan rakyat tidak mahu berubah?

0 comments:

Post a Comment