Pemilik Blog

Pemilik Blog
Ust Kama (PerenungLangit)

TAQWIM HIJRI

Waktu Malaysia

WAKTU SOLAT

TEACHERS ONLINE

IDME E-OPERASI SPLKM HRMIS EHASIL PenyataGaji apdm NKRA(KEBERHASILAN) FROG VLE Pajsk

PDPR 2024

Blog PDPR PDPR Kedah SpKedah Hantar RPH SKSS

LAMAN ARAB

AL_QARADHAWI Al-Meshkat Islamweb Islam Online LiveIslam Soidul Fawaid Toriqul Islam Al-Islam Islamqa Multaqa Ahlul Hadis Toriqut Taubah Zadul Ma'ad Mausu'ah Al-I'jaz Al-Ilmi Nidaul Iman Lahaonline Sahab.net Al-Sunnah.com Al-Sunnah.com

PORTAL PILIHAN

AKSESORI

Facebook BOX.NET Youtube Imageshack Babylon translation Merriam Webster Online Kamus Online Bahasa Arab Online Dictionary: English-Malay Ujia Kecepatan Menaip Mediafire Rapidshare 4Shared Ziddu Slide Filehippo 2Shared 2Shared PDFChaser MIXPOD Al-Ma'ani EVERNOTE BOX.NET Photobucket Photobucket Photobucket Unit Coverter

Rujukan

MAJLIS QURBAN 1433

October 28, 2012

Program Qurban berkelompok telah berjaya diadakan di masjid Al-Fajr, Sandakan. Sebanyak tujuh ekor lembu dan seekor kambing telah dikorbankan. Haiwan-haiwan korban tersebut adalah milik hamba-hamba Allah yang telah menyertainya dengan membuat pembelian bagi bahagian-bahagian korban yang dijual untuk umum oleh Jawatankuasa Korban Masjid Al-Fajr. Setiap satu bahagian dijual dengan harga RM400.00. Manakala kambing pula, ia merupakan korban seorang jemaah baru yang baru berdomisil di Taman Fajar.

Lembu-lembu korban pada tahun ini diambil daripada Felcra Estate Pertama, Sukau.Lembu tersebut telah diambil sejak rabu lepas dan ditambat di padang pinggir taman permainan bersebelahan masjid. Ia diletakkan di bawah kawalan AJK keselamatan dengan bantuan remaja gembala yang bertangungjawab memberi makan dan minum kepada lembu.

Majlis korban berlangsung dengan lancar dan mendapat kerjasama ramai petugas yang menyumbangkan tenaga. Pembahagian daging berjalan lancar dengan pengenalan sistem kupon. Jamuan makan juga dapat dibuat untuk para warga yang datang menjamu selera. 

Alhamdulillah dan tahniah kepada yang berkorban. Semoga Allah menerima amalan korban yang telah menyertai dengan niat ibadah kepada Allah SWT. 

Kalau umur panjang, tahun depan kita buat lagi.

Lembu dari Felcra Pertama.
Ust Sukri Menyerahkan bayaran RM14600.00
Seekor kambing boer bakal dikorbankan.
Lembu diturunkan di taman

Kerjasama melapah


Kerja berat jadi ringan

Medan sembelihan lembu.

Perbincangan menyelesaikan masalah.

Mengumpulkan daging


Penyampaian daging

Masa menikmati jamuan

Bawa keluarga bersama

Bantu menghidangkan makanan.


0 comments:

Post a Comment