Pemilik Blog

Pemilik Blog
Ust Kama (PerenungLangit)

TAQWIM HIJRI

Waktu Malaysia

WAKTU SOLAT

TEACHERS ONLINE

IDME E-OPERASI SPLKM HRMIS EHASIL PenyataGaji apdm NKRA(KEBERHASILAN) FROG VLE Pajsk

PDPR 2024

Blog PDPR PDPR Kedah SpKedah Hantar RPH SKSS

LAMAN ARAB

AL_QARADHAWI Al-Meshkat Islamweb Islam Online LiveIslam Soidul Fawaid Toriqul Islam Al-Islam Islamqa Multaqa Ahlul Hadis Toriqut Taubah Zadul Ma'ad Mausu'ah Al-I'jaz Al-Ilmi Nidaul Iman Lahaonline Sahab.net Al-Sunnah.com Al-Sunnah.com

PORTAL PILIHAN

AKSESORI

Facebook BOX.NET Youtube Imageshack Babylon translation Merriam Webster Online Kamus Online Bahasa Arab Online Dictionary: English-Malay Ujia Kecepatan Menaip Mediafire Rapidshare 4Shared Ziddu Slide Filehippo 2Shared 2Shared PDFChaser MIXPOD Al-Ma'ani EVERNOTE BOX.NET Photobucket Photobucket Photobucket Unit Coverter

Rujukan

Anti Islam

August 15, 2011

Orang kafir sememangnya anti Islam. Itu sudah terang dan tidak perlu dipertikaikan lagi. Orang bukan Islam yang paling anti kepada Islam ialah Yahudi dan kaum musyrikin. Sementara yang paling kurang anti Islam ialah mereka yang berkata bahawa mereka adalah Nasrani. Ini dapat difahami daripada firman Allah SWT:


لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَاناً وَأَنَّهُمْ لا يَسْتَكْبِرُونَ


Sesungguhnya kamu dapati orang-orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik. dan Sesungguhnya kamu dapati yang paling dekat persahabatannya dengan orang-orang yang beriman ialah orang-orang yang berkata: "Sesungguhnya kami Ini orang Nasrani". yang demikian itu disebabkan Karena di antara mereka itu (orang-orang Nasrani) terdapat pendeta-pendeta dan rahib-rahib, (juga) Karena Sesungguhnya mereka tidak menymbongkan diri.
(Surah Al-Maidah: Ayat 82)

Pertubuhan Hak Melayu (PERKASA) mendakwa akhbar The Star sebagai anti Islam kerana menyiarkan gambar masakan daging babi dalam sisipan juadah berbuka puasa.(Malaysiakini)

Persoalan orang bukan Islam sebagai anti Islam bukanlah pendedahan baru. Allah SWT telah menegaskan perasaan permusuhan itu dalam Al-Quran sebagaimana dirakamkan dalam ayat di atas.Ia juga tidak mengejutkan. Adalah naif kalau kita menduga dan mengimpikan mereka mencintai Islam. Dengan segenap daya dan upaya yang mereka ada, mereka akan berusaha untuk menjadikan orang Islam mengikut cara mereka. Kalau mampu melucutkan Islam daripada penganutnya, mereka akan ambil kesempatan. Jika tidak mampu, mereka akan menarik orang Islam mengikut cara mereka. Hakikat ini telah pun diberi peringatan oleh Allah dalam Al-Quran dan nabi Muhammad SAW dalam hadis-hadis baginda.

Maka, apa perlunya Perkasa berteriak bahawa akhbar The Star itu anti Islam? Sebenarnya, kedapatan di kalangan orang yang mengaku Islam sendiri yang anti Islam. Inilah yang lebih menghairankan. Dalam masa mereka ini mendakwa sebagai muslim, apabila diperkenalkan tuntutan dan kemahuan Islam ke atas mereka, mereka menolaknya. Kekadang, penolakan mereka memperlihatkan betapa mereka bersikap tidak suka kepada Islam. Dengan kata lain, sikap anti Islam.

Kalangan orang Islam yang menolak politik Islam adalah anti Islam!

Mereka yang enggan menjaga sosiologi masyarakat dalam batas Islam, malah merobeknya dengan budaya rosak dari negara bukan Islam, sebenarnya juga anti Islam.

Sementara Islam punya perundangannya tetapi masih bergayut kepada perundangan kafir, itu juga sifat anti Islam!

Feminis yang bencikan jilbab, poligami dan hukum faraid Islam adalah anti Islam!

Politikus oppurtunis, sekularis dan  nasionalis yang bencikan para ulama dan meremehkan kepentingan mereka dalam bernegara adalah anti Islam!


Sikap anti Islam kaum bukan Islam sudah nyata. Ia tidak mungkin dihilangkan. Ia mungkin hanya dapat dijernihkan buat satu tempoh,  namun, tenang riak di permukaan bukanlah gambaran damai di dasarnya. Petunjuk dan kesesatan tidak akan berdamai sampai bilapun. Syaitan dan malaikat sering bersengketa. 

Namun sikap anti Islam orang Islam terhadap agamanya sendiri, ini yang perlu diutamakan. Apa guna mencela kaum bukan Islam kerana sikap anti Islamnya, sedangkan dalam masa yang sama menjadi pembela kepada serigala makir yang berkeliaran dalam kandang Islam dengan perasaan "aladdul khisom" terhadap Islam agamanya sendiri!

0 comments:

Post a Comment