Pemilik Blog

Pemilik Blog
Ust Kama (PerenungLangit)

TAQWIM HIJRI

Waktu Malaysia

WAKTU SOLAT

TEACHERS ONLINE

IDME E-OPERASI SPLKM HRMIS EHASIL PenyataGaji apdm NKRA(KEBERHASILAN) FROG VLE Pajsk

PDPR 2024

Blog PDPR PDPR Kedah SpKedah Hantar RPH SKSS

LAMAN ARAB

AL_QARADHAWI Al-Meshkat Islamweb Islam Online LiveIslam Soidul Fawaid Toriqul Islam Al-Islam Islamqa Multaqa Ahlul Hadis Toriqut Taubah Zadul Ma'ad Mausu'ah Al-I'jaz Al-Ilmi Nidaul Iman Lahaonline Sahab.net Al-Sunnah.com Al-Sunnah.com

PORTAL PILIHAN

AKSESORI

Facebook BOX.NET Youtube Imageshack Babylon translation Merriam Webster Online Kamus Online Bahasa Arab Online Dictionary: English-Malay Ujia Kecepatan Menaip Mediafire Rapidshare 4Shared Ziddu Slide Filehippo 2Shared 2Shared PDFChaser MIXPOD Al-Ma'ani EVERNOTE BOX.NET Photobucket Photobucket Photobucket Unit Coverter

Rujukan

RISALAH RAMADHAN (SIRI 2)-SURAU AL-FAJR

August 26, 2010


KEMPEN INFAQ JARYAH 50


 Kad "JARYAH 50"
(Download)
Sempena Ramadhan 1431, kempen mengumpulkan dana untuk pembaikan surau Al-Fajar telah dilancarkan. Kempen tersebut menggunakan nama "JARYAH 50".  Setiap penyumbang mendermakan RM50.00 sebagai amal jariah membangunkan infrastruktur surau Al-Fajar. Jumlah sasaran untuk kempen kali ini RM20,000. 

Sempena dengan bulan Ramadhan yang mulia serta dijanjikan gandaan pahala setiap amal, maka kempen ini sebenarnya merupakan peluang kepada setiap "baghial khair" (pemburu kebaikan) untuk mendapat kebaikan di bulan Ramadhan. Nilai RM50 bukanlah besar berbanding kurniaan Allah SWT yang melimpah ruah buat kita. Ia adalah kecil jika hendaklah dinilai dengan fadhilat menderma di bulan Ramadhan lebih-lebih lagi derma yang menjadi amal jariah yang kekal di muka bumi, insya Allah.

Untuk melestarikan proses mengumpulkan dana tersebut, kad "JARYAH 50" telah dicetak dan diedarkan. Adalah diharapkan setiap yang menerima kad tersebut akan menginfaqkan minima RM50.00. Ini bermakna sebanyak 400 keping kad perlu dikeluarkan. Kad-kad ini telah diedarkan kepada wakil-wakil yang akan menyampaikannya kepada sasaran. Kepada rakan taulan, sahabat handai dan jiran tetangga yang ingin berkongsi pahala amal jariah. 

Risalah Ramadhan-siri 2 (Download)

Sesungguhnya Allah SWT tidak akan mensia-siakan setiap amal yang dilakukan. Infaq dalam keadaan senang atau susah akan diganjari Allah SWT. 

Bagi para sahabat yang tidak sampai kepadanya kad "JARYAH 50" dan berhasrat terlibat sama dalam amal jariah ini, boleh menyumbang terus kepada Akaun Surau Al-Fajr iaitu: No.Akaun: 560027000108 (MAYBANK)


3 comments:

Anonymous said...

salam. saudara, no akaun maybank tu rasanya x betul. x cukup 12 no. nak buat online transfer x boleh kerana keluar message "Account cannot be less than 12 characters". No akaun Maybank yang tertera tu hanya ada 11 no sahaja. harap maklum.

PERENUNG LANGIT said...

nanti ana semak semula dan buat pertukaran..

PERENUNG LANGIT said...

terima kasih atas teguran saudara....saya telah membetulkannya. ada satu 0 tergugur.

560027000108

Post a Comment