Pemilik Blog

Pemilik Blog
Ust Kama (PerenungLangit)

TAQWIM HIJRI

Waktu Malaysia

WAKTU SOLAT

TEACHERS ONLINE

IDME E-OPERASI SPLKM HRMIS EHASIL PenyataGaji apdm NKRA(KEBERHASILAN) FROG VLE Pajsk

PDPR 2024

Blog PDPR PDPR Kedah SpKedah Hantar RPH SKSS

LAMAN ARAB

AL_QARADHAWI Al-Meshkat Islamweb Islam Online LiveIslam Soidul Fawaid Toriqul Islam Al-Islam Islamqa Multaqa Ahlul Hadis Toriqut Taubah Zadul Ma'ad Mausu'ah Al-I'jaz Al-Ilmi Nidaul Iman Lahaonline Sahab.net Al-Sunnah.com Al-Sunnah.com

PORTAL PILIHAN

AKSESORI

Facebook BOX.NET Youtube Imageshack Babylon translation Merriam Webster Online Kamus Online Bahasa Arab Online Dictionary: English-Malay Ujia Kecepatan Menaip Mediafire Rapidshare 4Shared Ziddu Slide Filehippo 2Shared 2Shared PDFChaser MIXPOD Al-Ma'ani EVERNOTE BOX.NET Photobucket Photobucket Photobucket Unit Coverter

Rujukan

Allah yang menyatukan hati

August 3, 2010



لو أنفقت ما في الأرض جميعا ما ألفت بين قلوبهم ولكن الله ألف بينهم إنه عزيز حكيم
Walaupun kamu membelanjakan semua (kekayaan) yang berada di bumi, niscaya kamu tidak dapat mempersatukan hati mereka, akan tetapi Allah Telah mempersatukan hati mereka. Sesungguhnya dia Maha gagah lagi Maha Bijaksana.
(Surah Al-Anfal: Ayat 63)

Dalam beberara minggu terakhir ini, isu perpaduan antara UMNO dan PAS kembali hangat diperkatakan.  Komen-komen daripada pelbagai pihak kembali muncul di media. Komen daripada sang mufti, tok guru pondok, tokoh akademik dan pimpinan masyarakat digali dan dipaparkan oleh media massa arus perdana bagi tujuan mewajarkan idea perpaduan UMNO-PAS. Namun, semua lontaran idea tersebut berpijak kepada idealisma yang naif politik dari kalangan yang bukan pemain laskar politik negara. Orang yang bukan perencana wajah politik ini, bukan mereka yang akan bertanggungjawab menanggung akibat daripada apa yang mereka lontarkan mengenai politik.

Lagak orang suci hati, mereka menyeru perpaduan demi ummat Melayu. Saya yakin, andainya perpaduan itu dibentuk lalu berlaku mainan politik dan ada pihak yang menanggung kerugian,  pemukul gendang perpaduan itu kelak akan cuci tangan dan akan berkhulwat di gua batu. Mereka akan mengatakan "aku tak tahu apa-apa".

Perpaduan politik UMNO-PAS, sejauh ini diwarnai dengan pengkhianatan.  



يا أيها النبي حسبك الله ومن اتبعك من المؤمنين

Cukuplah Allah buat kita dan pendokong yang beriman!

0 comments:

Post a Comment