Pemilik Blog

Pemilik Blog
Ust Kama (PerenungLangit)

TAQWIM HIJRI

Waktu Malaysia

WAKTU SOLAT

TEACHERS ONLINE

IDME E-OPERASI SPLKM HRMIS EHASIL PenyataGaji apdm NKRA(KEBERHASILAN) FROG VLE Pajsk

PDPR 2024

Blog PDPR PDPR Kedah SpKedah Hantar RPH SKSS

LAMAN ARAB

AL_QARADHAWI Al-Meshkat Islamweb Islam Online LiveIslam Soidul Fawaid Toriqul Islam Al-Islam Islamqa Multaqa Ahlul Hadis Toriqut Taubah Zadul Ma'ad Mausu'ah Al-I'jaz Al-Ilmi Nidaul Iman Lahaonline Sahab.net Al-Sunnah.com Al-Sunnah.com

PORTAL PILIHAN

AKSESORI

Facebook BOX.NET Youtube Imageshack Babylon translation Merriam Webster Online Kamus Online Bahasa Arab Online Dictionary: English-Malay Ujia Kecepatan Menaip Mediafire Rapidshare 4Shared Ziddu Slide Filehippo 2Shared 2Shared PDFChaser MIXPOD Al-Ma'ani EVERNOTE BOX.NET Photobucket Photobucket Photobucket Unit Coverter

Rujukan

Syabas Datuk Sri Najib!

June 7, 2010

Syabas Datuk Sri Najib!


Mewakili negara Malaysia, menyuarakan ketegasan agar Israil dibawa ke mahkamah antarabangsa adalah perkataan-perkataan yang patut dipuji.  Beberapa desakan yang dilafazkan bersama juga patut dihargai. Sememangnya suara-suara mengutuk tindakan Yahudi Zionis, di manapun ia dikumandangkan, dalam parlimen, di perhimpunan demontrasi jalanan, dalam perdebatan di kedai-kedai kopi, dalam seminar-seminar,  dalam dewan kuliah, masjid atau di mana sahaja adalah positif dan berhak disokong.

Perbuatan Yahudi Zionis terhadap konvoi bantuan kemanusiaan ke Gaza adalah satu kemungkaran yang wajib dicegah. Bahkan penindasan mereka ke atas rakyat Palestin, khususnya Gaza juga merupakan kemungkaran yang lebih besar dan wajib dicegah. Yahudi Zionis memang bangsa 'asi yang punya sejarah kemungkaran yang panjang. Sejak zaman dahulu, di kala Allah SWT limpahkan kurnia perutusan para nabi-nabi buat mereka, kemungkaran telah mewarnai tindak tandu mereka. Sebahagian besar para nabi-nabi telah mereka dustai dan ramai yang mereka bunuh. Mereka melanggar hukum hakam Allah secara terang-terangan.

Sehingga kini, tabiat sebagai bangsa 'asi itu bertempel pada Yahudi Zionis. Tempelan itu akan melekat pada mereka sehingga akhir zaman apabila mereka dimusnahkan secara hina.

Menjadi kewajipan setiap orang mencegah kemungkaran. Cegahlah dengan tangan (kekuasaan), jika tidak mampu, gunakan lisan (lidah), jika tidak mampu gunakan hati. 

Sebuah kerajaan yang punya kekuasaan hendaklah gunakan kekuasaannya. Kemungkaran Yahudi Zionis perlu disirna dengan kuasa. Apabila sebut kekuasaan,  ia termasuklah memutuskan hubungan diplomatik, menutup premis-premis milik Yahudi Zionis atau proksinya, menamatkan sebarang hubungan dengan Yahudi Zionis sama ada secara langsung maupun melalui proksinya dan kemuncaknya adalah mengirimkan bala tentera untuk mengajar bangsa yang 'asi itu.

Cemuhan Datuk Sri Najib dalam parlimen terhadap Yahudi Zinis memang patut. Namun, lebih patut ialah mengirimkan bala tentera ke sana. Tetapi, itu tentu tak mampu dibuat oleh Malaysia kecuali jika ada kata sepakat banyak negara di dunia. Tak perlu desak kerajaan Malaysia kirim bala tentera kerana macam manapun kerajaan Malaysia tidak akan mampu kecuali ada tindakan bersama negara-negara lain secara kolektif.

Tetapi, banyak perkara yang kerajaan Malaysia pimpinan Datuk Sri Najib boleh buat dalam ruang kekuasaan yang ada. Kerajaan Malaysia boleh membuat akta memboikot barangan Israil. Kerajaan boleh mengirim lagi armada keamanan ke Gaza disertai sukarelawan-sukarelawan sebagaimana sebelum ini. Biar semua negara  menghantar armada bantuan kemanusiaan ke Gaza. Biar penuh laut Mediteranean dengan kapal-kapal  seumpama Mavi Marmara dan Rachael Corrie. Tentu kerajaan haram Israil tak cukup tangan dan keberanian untuk menghalang flotila  yang sebegitu besar. 

Kerajaan juga patut menamatkan kontrak dengan APCO sebuah syarikat perunding  komunikasi yang punya kaitan dengan Israil. Menurut Datuk Sri Najib, ketika berucap di parlimen:

"Sebagai syarikat perunding komunikasi terbesar di dunia, Apco dimiliki secara bebas dan persendirian, ditubuhkan pada tahun 1994, beribu pejabat di Washington DC, bukannya Israel. Presiden Apco Worlwide adalah wanita warga Amerika Syarikat, bukan rakyat Israel. Hanya tiga daripada 53 ahli AIC syarikat itu berasal dari Israel. Apakah dengan hanya tiga daripada 53 ini menjadikan ia Israel."

Apapun alasan, sebagai komitmen kepada anti tindakan Yahudi Zionis, dengan sebab ada 3 daripada 53 ahlinya dari Israil, APCO perlu dihalau keluar dari Malaysia. Sementelahan APCO telah mendapat kritikan ramai warga Malaysia yang prihatin dan menyayangi Malaysia.

Banyak lagi kuasa yang boleh diaplikasikan oleh pemerintah bagi menghukum Israil. 

Berhubung dengan bantahan-bantahan lisan yang diucapkan oleh mereka yang berkuasa, ia tidaklah layak buat mereka. Bantahan Lisan adalah kepunyaan rakyat yang tidak punya kekuasaan. Rakyat cuma punya lidah. Janganlah penguasa menurunkan tahap kemampuan mereka menjadi tahap kemampuan rakyat.

0 comments:

Post a Comment