Pemilik Blog

Pemilik Blog
Ust Kama (PerenungLangit)

TAQWIM HIJRI

Waktu Malaysia

WAKTU SOLAT

TEACHERS ONLINE

IDME E-OPERASI SPLKM HRMIS EHASIL PenyataGaji apdm NKRA(KEBERHASILAN) FROG VLE Pajsk

PDPR 2024

Blog PDPR PDPR Kedah SpKedah Hantar RPH SKSS

LAMAN ARAB

AL_QARADHAWI Al-Meshkat Islamweb Islam Online LiveIslam Soidul Fawaid Toriqul Islam Al-Islam Islamqa Multaqa Ahlul Hadis Toriqut Taubah Zadul Ma'ad Mausu'ah Al-I'jaz Al-Ilmi Nidaul Iman Lahaonline Sahab.net Al-Sunnah.com Al-Sunnah.com

PORTAL PILIHAN

AKSESORI

Facebook BOX.NET Youtube Imageshack Babylon translation Merriam Webster Online Kamus Online Bahasa Arab Online Dictionary: English-Malay Ujia Kecepatan Menaip Mediafire Rapidshare 4Shared Ziddu Slide Filehippo 2Shared 2Shared PDFChaser MIXPOD Al-Ma'ani EVERNOTE BOX.NET Photobucket Photobucket Photobucket Unit Coverter

Rujukan

Pembela kebaikan dan kejahatan tak pernah berpadu.

June 12, 2010

Jika kita menjadi pembela kebaikan, Alhamduillah! Allah telah memilih kita untuk berada dalam partinya. Berada dalam parti Allah secara prinsip sudah cukup baik dan bertuah,  tetapi tidak cukup. Pembela kebaikan juga hendaklah berada dalam parti Allah secara' intima' total mencakupi prinsip, pemikiran,sikap dan tindakan.

Jika ada yang menjadi pembela kebaikan, maka demikianlah kejahatan juga ada pembelanya.Dalam dunia ini, kebaikan dan kejahatan pasti saling bersaing. Satu ketika kejahatan akan mendominasi  keadaan dan pada satu ketika yang lain kebaikan akan mendominasi keadaan.

Selama bernama dunia, syurga tidak akan menjelma dalam seluruh kehidupan di dunia. Syurga mungkin ada pada setengah tempat dan tidak mungkin di semua tempat. Syurga mungkin wujud dalam setengah masa dan tidak mungkin semua masa. Syurga bagi semua tempat dan masa cuma ada di akhirat. Itulah syurga yang dijanjikan Allah kepada hamba-hambanya yang beriman.

Persaingan antara kebaikan dan kejahatan ini adalah satu yang pasti. Dalam Al-Quran Allah SWT menyebutkan istilah 'wali Allah' dan 'wali syaitan'. Kedua-duanya mengikuti dua jalan berbeza yang penghujung tidak mungkin akan bertemu. 

Anda telah berjaya mengkaderkan sekian ramai pendokong parti Allah. Namun anda jangan lupa bahawa dalam masa yang sama, sekian banyak juga pendokong parti syaitan telah berjaya dikaderkan. Persaingan ini akan terus berlanjutan sehingga ke hari kiamat. Tak usah keluh kesah menghadapi realiti ini. Janganlah berharap bahawa pengkaderan pendokong parti syaitan akan bantut dan tidak lagi berhasil mengeluarkan sebarang produksi. Itu tak mungkin kerana sunnah Allah menentukan bahawa ada dua jalan.

Hanya, buat anda yang terpilih untuk mendokong perjuangan kebaikan dan bernaung di bawah parti Allah serta terselamat daripada perjuangan kejahatan dan tersisih daripada parti syaitan, bersyukurlah dan istiqamahlah.

Saat seluruh dunia seperti sepakat mengutuk kezaliman Yahudi Zionis, ada beberapa kelompok masyarakat dunia yang mendokongnya. Ada juga negeri yang menzahirkan sokongan nyata buatnya. Kalaupun tidak menyatakan dokongan terbuka, ada yang masih bersikap lunak terhadap Yahudi Zionis.

Sebuah negara bernama Finland yang terletak di semenanjung Scandinavia, utara benua Eropah dan dihuni bangsa Nordik secara terang-terangan membuat demontrasi menyatakan sokongan kepada negara haram Israil dan membela tindakan Yahudi Zionis menawan kapal bantuan kemanusiaan Mavi Marmarra dan Rachael Corry.

Ribuan berdemontrasi di Helsinki, Filandia menyatakan sokongan kepada Israil

Demikianlah, jika ada yang membenci, mencela, mengutuk dan mencemuh Yahudi Zionis, maka adalah yang akan membela, memuji, menyanjung dan mempertahankan Yahudi Zionis!

Kalau negara Finland, muncul kelompok ramai yang membelaYahudi Zionis,itu tidak cukup menghairankan. Dalam kekagetan dengan corak berfikir dan bertindak melawan warga Finland kita mungkin boleh mengandaikan bahawa pengaruh Yahudi Zionis kuat berakar umbi di sana. Tidak hairanlah mengapa talifon bimbit jenama Nokia yang merupakan salah satu produk yang dikaitkan dengan Yahudi dikeluarkan dari sana (pengguna handphone seharusnya berusaha mengelakkan memilih jenama nokia sejajar dengan kempen boikot barangan Yahudi).

Namun, kenyataan Mahmud Abbas, presiden negara Palestin di New York sewaktu bersidang bersama para pemimpin Yahudi baru-baru ini bahawa beliau tidak menolak hak Yahudi Zionis untuk membina negara di bumi Palestin adalah kenyataan janggal daripada seorang pemimpin yang mewakili rakyat Palestin sendiri. Dalam keadaan dunia mengutuk Yahudi, dia masih bersikap lunak kepada Yahudi Zionis itu.

Islam terfitnah oleh pemimpinya.

Apa boleh buat, jika ada yang tidak Yahudi Zionis, ada yang mencintainya. Meredhai kekejaman Yahudi tidak beza dengan mereka yang mencintainya!

Pembela kebaikan dan kejahatan saling bersaing. Jika demikian halnya dalam isu Palestin yang cukup jelas untuk diputuskan oleh akal yang waras, maka jangan hairan kalau di Malaysia akan ada pembela kejahatan. Di saat suara-suara membantah judi bola sepak rancak dan kelihatan suara sepakat ramai orang, jangan takjub kalau ada suara-suara yang membelanya.

Gambar hiasan-sumber oh!Tidak

Demikian kerana setiap kebaikan ada pembelanya. Kejahatan juga ada pembelanya. Pembela kebaikan, secara prinsipnya mereka di pihak parti Allah siapa pun mereka. Sekalipun mereka bukan Islam. Namun, keberadaan dalam parti Allah menuntut intima'. Pembela kejahatan secara prinsip atau tidak, mereka tetap dan pasti dalam parti syaitan. 

3 comments:

Pacifist said...

salam ziarah saudara
Sampai bila pemimpin dunia Islam mahu berdialog dan berjabat tangan dengan zionis laknatullah? Sampai bila kita harus melihat umat Islam disembelih? Sampai bila jihad ilmu, ekonomi, hawa nafsu akan berakhir dan ditukar dengan jihad Al-Qital pula? Disaat tentera Zionis membantai umat Islam, kita masih berjihad hawa nafsu? Ketahuilah selagi kita masih bernyawa,selagi itulah jihad hawa nafsu tidak akan berakhir, sedangkan jihad Al-Qital hanya pada waktu-waktu tertentu. Para sahabat(Rasulullah) berjihad hawa nafsu setelah kembali dari medan perang, sedangkan kita menolak untuk berjihad dengan pelbagai alasan. Kenapa kita tidak berjihad dengan semua jihad yang ada, dan mengikut kesesuaian waktu dan masa? Kenapa kita mengambil tanggungjawab lain untuk mengelak tanggungjawab yang lain? Sedangkan tanggungjawab itu perlu dipenuhi secara berturutan? Kenapa takut dengan kalimah JIHAD? Saya bukan mengejar mati, tetapi lihatlah apa yang berlaku di Palestin dan tanggungjawab kita, dan jika kita masih di takuk lama. Maka, saksikanlah drama air mata ini hingga ke anak cucu kita. Katakan pada mereka, itu sudah nasib mereka(Palestin) dan tiada apa yg mampu dibuat oleh kita.

Ya Allah bukakanlah pintu hati-hati kami.

Pacifist said...

memang semua telah diceritakan dan diberitakan dlm al-Quran dan Hadith.seumpama kita sudah diberikan skrip ttg perkara dahulu,sekarang dan akan datang.cuma apa yg Allah lihat ialah usaha kita menjalankan kewajipan yg telah ditetapkan.walaupun kita kalah dlm peperangan sekarang,ia ttp harus dilakukan,kerana kita tidak tahu bila zaman yg dijanjikan itu.kerana jika kita duduk diam shj,tentulah hasilnya juga berbeza.sekurangnya t/jawab kita sbg umat hari ini sudah dijalankan,selebihnya serah pdNya utk menilai apa yg kita lakukan masa kita hidup

محمد حذوان بن حميدان said...

sudah mnjadi sifir hidup, yg mungkar disokong dan ditaja, manakala yg maaruf, dihentam dan diboikot..

Post a Comment