Pemilik Blog

Pemilik Blog
Ust Kama (PerenungLangit)

TAQWIM HIJRI

Waktu Malaysia

WAKTU SOLAT

TEACHERS ONLINE

IDME E-OPERASI SPLKM HRMIS EHASIL PenyataGaji apdm NKRA(KEBERHASILAN) FROG VLE Pajsk

PDPR 2024

Blog PDPR PDPR Kedah SpKedah Hantar RPH SKSS

LAMAN ARAB

AL_QARADHAWI Al-Meshkat Islamweb Islam Online LiveIslam Soidul Fawaid Toriqul Islam Al-Islam Islamqa Multaqa Ahlul Hadis Toriqut Taubah Zadul Ma'ad Mausu'ah Al-I'jaz Al-Ilmi Nidaul Iman Lahaonline Sahab.net Al-Sunnah.com Al-Sunnah.com

PORTAL PILIHAN

AKSESORI

Facebook BOX.NET Youtube Imageshack Babylon translation Merriam Webster Online Kamus Online Bahasa Arab Online Dictionary: English-Malay Ujia Kecepatan Menaip Mediafire Rapidshare 4Shared Ziddu Slide Filehippo 2Shared 2Shared PDFChaser MIXPOD Al-Ma'ani EVERNOTE BOX.NET Photobucket Photobucket Photobucket Unit Coverter

Rujukan

Ohh...harga minyak akan naik lagi?

May 31, 2010

Mendengar celoteh pak menteri dan pakar-pakar ekonomi yang tak dikenali itu mengenai kewajaran subsidi minyak dimansuhkan secara berperingkat-peringkat, aku percaya hati ramai orang mendengkam. Tiada  rakyat yang sudi menerima rancangan itu, lebih-lebih lagi rakyat marhain. Rakyat telah benyak berkorban untuk negara tetapi para pemimpin banyak yang mensia-siakan pengorbanan rakyat. Amanah dan kepercayaan yang diberikan tidak dilaksanakan dengan telus dan penuh tanggungjawab.

Sebagai rakyat yang telah menyaksikan dan mendengar mengenai gelagat pemimpin negara dalam tempoh 20 tahun terakhir ini, aku menolak kewajaran subsidi minyak ditarik. Sebelum rakyat terbanyak dibebankan dengan kenaikan harga minyak yang akan mempengaruhi kenaikan harga barangan lain, langkah-langkah lain perlu diawali. Elaun-elaun pak menteri yang bernilai puluhan dan ratusan ribu perlu dikurangkan semaksima mungkin.Bila pak menteri naik kereta kerajaan, biar poket sendiri yang menanggungnya. Naikkan dulu cukai orang kaya-kaya semaksima mungkin. Hisap sehabis-habisnya poket golongan elit sebelum menhisap poket rakyat yang sememangnya kempis.

Jika sudah lakukan semua yang patut ke atas pemimpin-pemimpin dan golongan kaya serta elit masyarakat, tak berjaya juga, baru minta bantuan rakyat jelata. Jika rakyat meyakini keikhlasan para pemimpin, rakyat tentu sanggup berikat perut demi patriotik.

0 comments:

Post a Comment