Pemilik Blog

Pemilik Blog
Ust Kama (PerenungLangit)

TAQWIM HIJRI

Waktu Malaysia

WAKTU SOLAT

TEACHERS ONLINE

IDME E-OPERASI SPLKM HRMIS EHASIL PenyataGaji apdm NKRA(KEBERHASILAN) FROG VLE Pajsk

PDPR 2024

Blog PDPR PDPR Kedah SpKedah Hantar RPH SKSS

LAMAN ARAB

AL_QARADHAWI Al-Meshkat Islamweb Islam Online LiveIslam Soidul Fawaid Toriqul Islam Al-Islam Islamqa Multaqa Ahlul Hadis Toriqut Taubah Zadul Ma'ad Mausu'ah Al-I'jaz Al-Ilmi Nidaul Iman Lahaonline Sahab.net Al-Sunnah.com Al-Sunnah.com

PORTAL PILIHAN

AKSESORI

Facebook BOX.NET Youtube Imageshack Babylon translation Merriam Webster Online Kamus Online Bahasa Arab Online Dictionary: English-Malay Ujia Kecepatan Menaip Mediafire Rapidshare 4Shared Ziddu Slide Filehippo 2Shared 2Shared PDFChaser MIXPOD Al-Ma'ani EVERNOTE BOX.NET Photobucket Photobucket Photobucket Unit Coverter

Rujukan

Sampah yang hanyut

September 28, 2009


"Tua apa salahnya, kalau muda pun hanya sampah apa guna?" katan TG Nik Abdul Aziz Nikmat ketika mengulas cabaran Ibrahim Ali agar beliau meletekkan jawatan sebagai MB Kelantan.


Sampah politik

Sampah-sampah banyak yang yang sedang hanyut dalam sungai politik pada masa ini. Mereka yang masuk politik untuk mendapat kekayaan peribadi adalah sampah politik. Mereka yang masuk politik untuk jadi masyhur dan namanya disanjung, adalah sampah politik. Mereka yang masuk politik, lalu khianat dengan perjuangan adalah sampah politik.

Orang politik sama juga dengan artis. Artis yang terkinja-kinja atas pentas menghiburkan peminatnya adalah sampah jika tujuannya menghiburkan hanya semata-mata mahu populariti atau mendapat sedikit habuan wang ringgit. Artis yang menyanyi lagu-lagu yang kosong mesej, adalah sampah dalam dunia hiburan.

Artis memukau peminatnya dengan dendangan lagunya. Ahli politik pula cuba memukau rakyat dengan idealisma telunjuk lurus kelingking berkaitnya. Ada yang cuba memukau rakyat dengan gaya lantang di parlimen agar rakyat kata dialah ahli politik yang berkesan. Ramai pula ahli politik yang cuma tong kosong dan menjual air liur. Inilah ahli politik sampah yang bergentayangan dalam dunia politik.

Semua ahli politik adalah sampah belaka kecuali yang menunaikan amanah selaku khalifah Allah dimuka bumi.Mereka memperjuangkan Allah di muka bumi. Namun antara banyak sampah-sampah itu, ada sampah yang paling busuk baunya. Itulah ahli politik yang mengkhianati perjuangan!Yang opurtunis dan tidak memiliki kesetiaan.


0 comments:

Post a Comment