Pemilik Blog

Pemilik Blog
Ust Kama (PerenungLangit)

TAQWIM HIJRI

Waktu Malaysia

WAKTU SOLAT

TEACHERS ONLINE

IDME E-OPERASI SPLKM HRMIS EHASIL PenyataGaji apdm NKRA(KEBERHASILAN) FROG VLE Pajsk

PDPR 2024

Blog PDPR PDPR Kedah SpKedah Hantar RPH SKSS

LAMAN ARAB

AL_QARADHAWI Al-Meshkat Islamweb Islam Online LiveIslam Soidul Fawaid Toriqul Islam Al-Islam Islamqa Multaqa Ahlul Hadis Toriqut Taubah Zadul Ma'ad Mausu'ah Al-I'jaz Al-Ilmi Nidaul Iman Lahaonline Sahab.net Al-Sunnah.com Al-Sunnah.com

PORTAL PILIHAN

AKSESORI

Facebook BOX.NET Youtube Imageshack Babylon translation Merriam Webster Online Kamus Online Bahasa Arab Online Dictionary: English-Malay Ujia Kecepatan Menaip Mediafire Rapidshare 4Shared Ziddu Slide Filehippo 2Shared 2Shared PDFChaser MIXPOD Al-Ma'ani EVERNOTE BOX.NET Photobucket Photobucket Photobucket Unit Coverter

Rujukan

Bila artis menyokong perjuangan Islam

April 12, 2009

Meladeni perjuangan Rasulullah SAW, kita akan memahami bahawa perjuangan baginda bermula dengan pahit getir. Ia bermula dengan keadaan ghurabaa sebelum ia kemudiannya diterima dan diperjuangkan oleh ramai manusia.

Demikianlah...perjuangan memartabatkan Islam di Malaysia, bumi tercinta ini. Ia bermula dengan keadaan ghurabaa. Kini perjuangan itu mendapat tempat dan ramai yang berduyun-duyun menyahut seruan perjuangan. Paling kurang, orang mula mengkagumi tokoh-tokoh yang memperjuangkannya.

Antara tokoh besar dalam perjuangan mendaulatkan Islam di Malaysia adalah Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Awal bulan lalu, Siti Norhaliza binti Taruddin, seorang penyanyi terkenal bersama suaminya Datuk K membuat kunjungan hormat ke atas Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. Ini menyebabkan timbul desas desus mengatakan bahawa mereka telah menyertai parti PAS.

Terbaru, Amy Search seorang penyanyi rock pula diberitakan bersama Renggo, juga seorang penyanyi rock dalam majlis menyerahkan borang keahlian Renggo sebagai ahli Pas kepada TG Nik Abdul Aziz Nik Mat. isu ini diulas oleh TV3 dan juga saluran kerajaan dengan sinis mengatakan "Nik Aziz mengalirkan air mata terharu mendengar lagu rock berunsur ketuhanan" yang disampaikan oleh Amy Search.


Aku dapat bayangkan betapa rimas, resah dan gelisahnya media tersebut menerima berita yang sebegini. Kegelisahan dan rasa rimas tersebut samalah ketika mengetahui bahawa kemenangan Pas di beberapa kawasan pilihanraya adalah disebabkan oleh undi kaum Cina. Dalam keadaan kebingungan, timbul persoalan dalam benak mereka, bagaimana boleh orang cina menyokong Pas padahal selama ini telah banyak dimomokkan pelbagai prasangka terhadap Pas. Kini, bagaimana pula penyanyi rock boleh menerima Pas?

Biarkan mereka pening kepala!

Kemasukan artis ke dalam Pas bukan perkara baru. Dewasa ini bukan sahaja artis mencari alternatif. Masyarakat umum juga mencari alternatif. Berapa banyak golongan profesional yang sudah mula mendokong perjuagan Islam di Malaysia. Inilah situasi yang dinyatakan dalam Al-Quran:


‏إذا جاء نصر الله والفتح‏ ‏ورأيت الناس يدخلون في دين الله أفواجا فسبح بحمد ربك وأستغفره إنه كان توابا‏

Apabila Telah datang pertolongan Allah dan kemenangan, dan kamu lihat manusia masuk agama Allah dengan berbondong-bondong. Maka bertasbihlah dengan memuji Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sesungguhnya dia adalah Maha Penerima taubat.

(Surah An-Nasr: 1-3)

Menjadi keyakinan para pejuang Islam bahawa masa depan adalah untuk Islam. Ini bukan khayalan dan impian tetapi adalah janji Allah SWT.


0 comments:

Post a Comment