Pemilik Blog

Pemilik Blog
Ust Kama (PerenungLangit)

TAQWIM HIJRI

Waktu Malaysia

WAKTU SOLAT

TEACHERS ONLINE

IDME E-OPERASI SPLKM HRMIS EHASIL PenyataGaji apdm NKRA(KEBERHASILAN) FROG VLE Pajsk

PDPR 2024

Blog PDPR PDPR Kedah SpKedah Hantar RPH SKSS

LAMAN ARAB

AL_QARADHAWI Al-Meshkat Islamweb Islam Online LiveIslam Soidul Fawaid Toriqul Islam Al-Islam Islamqa Multaqa Ahlul Hadis Toriqut Taubah Zadul Ma'ad Mausu'ah Al-I'jaz Al-Ilmi Nidaul Iman Lahaonline Sahab.net Al-Sunnah.com Al-Sunnah.com

PORTAL PILIHAN

AKSESORI

Facebook BOX.NET Youtube Imageshack Babylon translation Merriam Webster Online Kamus Online Bahasa Arab Online Dictionary: English-Malay Ujia Kecepatan Menaip Mediafire Rapidshare 4Shared Ziddu Slide Filehippo 2Shared 2Shared PDFChaser MIXPOD Al-Ma'ani EVERNOTE BOX.NET Photobucket Photobucket Photobucket Unit Coverter

Rujukan

10 Juzuk Al-Quran tersembunyi

February 27, 2009


Seorang teman bercerita kepadaku kisah masyarakat dan keagamaan segelintir penduduk di beberapa kawasan di Sabah;
"Mereka mendakwa ada lagi 10 juzuk Al-Quran yang tidak didedahkan kepada orang ramai...".
Dia bercerita mengenai apa yang didengarnya dari seorang yang berhijrah dari Selatan Filipina dan kini menetap di Sabah.
Aku mendengar dengan ta'jub. Kisah Al-Quran disembunyikan ini seperti kepercayaan sebahagian Syiah juga.
" Al-Quran 10 juzuk itu mengandungi ilmu-ilmu rahsia yang tidak diketahui oleh orang biasa, seperti ilmu kebatinan, ilmu perbomohan, ilmu isim dan sebagainya...", teman itu mendedahkan kepadaku hasil perbualannya dengan warga tersebut beberapa tahun lampau.
Teman itu bercerita mengenai logiknya kepada warga itu. Ketika ditanya apakah warga itu pandai membaca Al-Quran yang 30 juzuk tersebut, mereka menggelengkan kepala. Justeru katanya, habiskan bacaan yang 30 juzuk dan fahaminya, baru dapatkan yang 10 juzuk lain itu.
Ternyata mainan syaitan ke atas anak Adam amat dasyat sekali. Jalan benar disimpangsiurkan sehingga manusia yang mencari-cari kebenaran tak menemui kebenaran tersebut. Akhirnya mereka sesat dalam dunia sedangkan mereka menyangka mereka mendapat petunjuk.
Firman Allah SWT dalam surah Al-Kahfi, Ayat 103-104:
Katakanlah: "Apakah akan kami beritahukan kepadamu tentang orang-orang yang paling merugi perbuatannya?" Yaitu orang-orang yang Telah sia-sia perbuatannya dalam kehidupan dunia ini, sedangkan mereka menyangka bahwa mereka berbuat sebaik-baiknya.

1 comments:

Anonymous said...

mmm ada juga persoalan sebegitu.. tersebar luas.. bahaya agama... bahaya aqidah

Post a Comment