Pemilik Blog

Pemilik Blog
Ust Kama (PerenungLangit)

TAQWIM HIJRI

Waktu Malaysia

WAKTU SOLAT

TEACHERS ONLINE

IDME E-OPERASI SPLKM HRMIS EHASIL PenyataGaji apdm NKRA(KEBERHASILAN) FROG VLE Pajsk

PDPR 2024

Blog PDPR PDPR Kedah SpKedah Hantar RPH SKSS

LAMAN ARAB

AL_QARADHAWI Al-Meshkat Islamweb Islam Online LiveIslam Soidul Fawaid Toriqul Islam Al-Islam Islamqa Multaqa Ahlul Hadis Toriqut Taubah Zadul Ma'ad Mausu'ah Al-I'jaz Al-Ilmi Nidaul Iman Lahaonline Sahab.net Al-Sunnah.com Al-Sunnah.com

PORTAL PILIHAN

AKSESORI

Facebook BOX.NET Youtube Imageshack Babylon translation Merriam Webster Online Kamus Online Bahasa Arab Online Dictionary: English-Malay Ujia Kecepatan Menaip Mediafire Rapidshare 4Shared Ziddu Slide Filehippo 2Shared 2Shared PDFChaser MIXPOD Al-Ma'ani EVERNOTE BOX.NET Photobucket Photobucket Photobucket Unit Coverter

Rujukan

Imaginasi Kehancuran Israel

January 31, 2009

Sesudah bumi Gaza dibom bertalu-talu oleh rejim Yahudi di Israel, ramai rakyatnya terkorban syahid dan ramai pula yang cedera, Israel mengisytiharkan gencatan senjata. Mereka mahu cuci tangan daripada jenayah yang mereka lakukan. Regim tersebut terus mengebom terowong-terowong rahsia yang dibina penduduk Gaza yang merupakan sumber penyambung kehidupan mereka. Setelah mereka terkepung sekian lama, terowong tersebutlah laluan penting untuk mengangkut bekalan dari luar.
Terbaru, berita jam 8 malam ini memaparkan keangkuhan rejim Yahudi yang mengawal perairan Gaza sehingga aktiviti nelayan dibataskan hanya beberapa meter dari pantai. Nelayan Gaza mengeluh kemerosotan hasil tangkapan mereka. Kehidupan menjadi susah dan sumber protin dariapda ikan amat berkurang dan mereka terpaksa kepada kacang untuk bekalan protin dalam tubuh.
Gaza seperti penjara luas tanpa gerigi buat penduduk Gaza.
Aku mengandaikan...aku membayangkan...aku mengimpikan...
Jika aku seekor naga yang bisa terbang, menyemburkan api dari mulut...akan aku terbang di atas angkasa Israel, lalu aku semburkan api ke bandar Askalon, Tel Aviv dan Haifa, sehingga api membakar hangus segala buminya.
Andainya aku seekor garuda, akan aku  terbang melanda, sambil menamparkan sayap ke bumi yang dirampas yahudi, sehingga padang jarak padang tekukur.
Jika aku gerombolan Ababil...akan aku bawa batu-batu panas beracun dari sijjil, biar segala Yahudi yang mal'un  terbungkam laksana daun dimakan ulat.
Jika aku seperti Muhammad Al-Fateh, akan aku kumpulkan armada di laut Mediteranean, biar bertempiaran segala armada Yahudi.
Jika aku seorang Salehudin Al-Ayubi, akan aku gempur segala soldadu Yahudi, biar sehingga buminya merah dengan darah pendosa yang angkuh durja.
Dan Yahudi akan kembali hancur seperti hancur masa lalu. Lupakah mereka satu masa di zaman Mesir dikuasai Firaun? Lupakah mereka bagaimana Nebuchadnezzar dari babylon menghancurkan mereka? Lupakah mereka nasib malang mereka sepanjang sejarah?
Hanya dua tali hayat yang menyelamatkan mereka. Satunya dengan mentaati syariat Allah telah lama talian ini mereka putuskan dengan kederhakaan mereka sepanjang sejarah. Mereka membunuh para nabi dan mengubah kitab suci mereka. Duanya, dengan mengadakan persepakatan, perjanjian dengan manusia. Hari ini, regim Yahudi bergantung dengan sokongan Amarika Syarikat. Namun, selama mana? Sama ada tali hubungan dengan Amarika Syarikat putus atau Amarika Syarikat tidak lagi punya kekuatan untuk membela Yahudi, antara dua keadaan , pasti akan berlaku.

0 comments:

Post a Comment